Thursday, November 15, 2012

Pendekatan Baru Kempen - Jelajah Merdeka Rakyat Di Kemaman 17 Nov 2012

Selepas ziarah dan ceramah ringkas DSAI di Kerteh pada 9 November 2012 lepas di Kerteh selepas solat Jumaat, inshaAllah Siri Jelajah Bas Merdeka Rakyat Bersama Dato' Seri Anwar Ibrahim ke Terengganu akan diadakan pada Sabtu 17 November 2012. Program satu hari bermula di DUN Kota Putera dan DUN Permaisuri di sebelah pagi sebelum mereka ke Parlimen Dungun dan akan berakhir di Parlimen Kemaman dengan ceramah Merdeka Rakyat DSAI bersama pimpinan Pakatan Rakyat termasuk Setiausaha Agung PKR Dato' Saifudin Nasution, Pengerusi PKR Terengganu YB Azan Ismail, Ketua Cabang PKR Kemaman Sdr Rafizi Ramli dan YDP PAS Kemaman Hj Ismail Harun. Di Kemaman, program ini akan diadakan di Dataran Tok Guru Kg Geliga, Cukai bermula jam 8.00 - 12.00 malam.

PKR pada PRU13 ini banyak mengambil kaedah kempen 'political rally' AK Party di Turki dengan menampilkan wajah karismatik Tayyip Erdogan seperti gambar-gambar di bawah :-


DSAI kini menggunakan bas dan trailer di dalam siri Jelajah Merdeka Rakyat ini. Ketika di Kerteh, bas beliau dengan mudah berhenti di tepi jalan besar Kuantan-Kuala Terengganu di hadapan markaz ceramah tersebut dan ini meningkatkan visibiliti kempen beliau dan boleh berceramah di mana-mana termasuk di tengah-tengah panas tengahari.


Sekiranya pendekatan ini juga dilaksanakan oleh parti-parti komponen yang lain di dalam Pakatan Rakyat, kita bakal menyaksikan siri kempen yang lebih menarik dan luarbiasa menjelang PRU13 ini.


0 comments:

Pages