Thursday, October 27, 2005

22 Ramadhan....adik-adik remajaku 1

Petang 22 Ramadhan kututupi dengan majlis usrah mingguanku yang tergendala sejak mula Ramadhan lalu bersama adik-adik usrahku di Sekolah Menengah Teknik Dungun...sebelumnya abg telah maklumkan pd akh adik Alif (adik usrahku Tingkatan 5 yg datang ke program 3R) minggu lepas yang abang ingin bertemu semua ahli usrah sebelum mereka mula bercuti(mulai Isnin depan) atau menduduki SPM(mulai 14 November).

..kesibukan di pejabat melayari sesawang....jejak beberapa profil syarikat yang berkaitan NGV...follow-up daripada mesyuarat dgn Petronas NGV officials minggu lepas(rabu 19 nov)...menyebabkan terleka sedikit. Pesan pd akh khairudin untuk copy 50 helai borang KRJ yang akan dibawa sekali ke SMTD nanti..akh Din juga tunjukkan sebeban bahan2 khazanah peninggalan KRJ Terengganu yg diserahkan akh Hj Hanafiah kepada akh Anuar..sempat membelek2 koleksi gambar2 program remaja yang dikendali sekitar tahun 1995-2002..beruntung sungguh ikhwah akhawat ketika itu...antum punya tenaga penggerak sekitar sebaya yang ramai menjayakan program2....tapi malangnya antum tidak berupaya meninggalkan pelapis penggerak yang dinamik untuk berganding dengan ku yang terkontang kanting ini meneruskan kerja2 dakwah remaja utk sesi 2005 selanjutnya...tapi usaha perlu diteruskan..alhamdulillah adik2 KARISMA mengubat perasaan tidak puas hatiku..

..selepas solat asar di masjid jame' kerteh, aku terus ke rumah bersiap2....oh rupa2nya baju2 yang dibasuh semalam belum disidai lagi...nasib baik sahabat serumah sempat membilasnya..sebelumnya telefon akh Alif yang abg mungkin sampai sekitar kul 5-5.30ptg...tak sempat ni kata hati kecilku..harap2 mereka masih sanggup menunggu abg..

..delegate kan akh khairudin utk kendalikan iftar bersama fasi2 3R di SRIADD ptg ni...sebab Ustaz Abdullah, warden SMTD sms ajak iftar bersama beliau dan pelajar di dewan makan sekolah..tak tahulah berapa ramai fasi yang boleh hadir...terutamanya akhawat. semalam kak jah, naqibah mereka, sms menyatakan kesangsian beliau tentang kehadiran depa ni...akhawat uitm pula sms menyatakan tidak boleh hadir pula...semalam kata nak datang! malam ni kami rancang untuk buat post-mortem 3R...kak ribuan dah confirmed nak dtg lepas berbuka..

..alhamdulillah...Allah SWT ketemukan ku dgn akh khairudin (22 tahun), akh anuar(26 tahun) dan akh zulkarnain(25 tahun)...moga2 juga satu persatu adik2 KARISMA yang akan grad dari Politeknik Dungun dan UiTM Dungun...stay di terengganu bagi membantu ku..sebenarnya mereka juga perlu bimbingan..moga istiqomah...mudah2an institusi perniagaanku ini terus maju demi menempatkan mereka terus di terengganu...Ya ALLAH...kabulkan do'a hamba-Mu ini..

..alhamdulillah adik2 remaja ku setia menunggu...kelihatan satu persatu mereka muncul bila abg keluar daripada kereta di perkarangan SMTD...nampak riak muka tanda rindu...ukhuwwah sudah mula terbina..alhamdulillah..adik akh ammar sambutku..bersama adik2 ikhwah yang lain bersalaman...terus ke kelas...adik2 akhawat juga telahpun menanti...eh mcm cikgu pulak nak kena bangun bila abg masuk kelas!! Jam dah menunjukkan kul 5.50ptg...antara perkara pertama keluar daripada mulutku...isteri abang berkirim salam kepada kalian semua...td dapat sms..mereka semua tersenyum..Ya ALLAH..eratkanlah ukhuwwah sesama kami...

0 comments:

Pages