Tuesday, August 14, 2012

PSR 8 : Berbuka Puasa & Sumbangan Ramadan di Masjid Kg Pasir Gajah

PSR 2012 diteruskan lagi dan kali ini di Kg Pasir Gajah iaitu sebuah perkampungan tradisi Melayu yang  terletak di persisiran Sungai Kemaman dekat Air Putih. Program ini telah diadakan pada 10 Ogos 2012 yang lalu bersamaan 21 Ramadan 1433H.





Sebelum majlis penyampaian sumbangan diadakan, sebuah tazkirah ramadan telah disampaikan oleh YDP IKRAM Kemaman, Ustaz Hj Mazlan Ahmad. Beliau mengingatkan para hadirin agar terus memanfaatkan sepuluh hari terakhir ramadan ini dengan memperbanyak ibadah seperti qiamullail, berzikir, membaca al-Quran dan berusaha memahaminya. Di samping itu ianya ibadah sedekah juga perlu diteruskan kerana ganjarannya yang sangat besar di bulan yang mulia ini. Beliau juga merakamkan jutaan terima kasih beliau yang mewakili IKRAM di atas kerjasama pihak Masjid dan anggota masyarakat di Kg Pasir Gajah ini.



Pengerusi Masjid Encik Mustafa pula berharap agar lebih banyak lagi program dapat diadakan bersama IKRAM di kampung ini dan berharap program yang baik seperti ini diteruskan lagi di masa-masa akan datang.

Seramai 64 ibu tunggal dan warga emas menerima sumbangan pek makanan PSR dan 18 orang anak yatim menerima sumbangan duit hari raya di majlis yang diadakan di Masjid Kg Pasir Gajah ini. Program ini disertai Pengerusi Jawatankuasa Masjid dan JKKK di beberapa buah kampung dekat Pasir Gajah ini.





Majlis diakhiri dengan bacaan tahlil dan doa sebelum semua yang hadir bersama-sama berbuka puasa. Jamuan berbuka puasa ini telah diadakan secara gotong royong oleh masyarakat kampung ini hasil sumbangan daripada program PSR ini juga.



Sesi bergambar bersama Pengerusi Masjid, Imam-imam dan ahli jawatankuasa masjid mengakhiri majlis yang penuh mahabbah dan keceriaan ini.


0 comments:

Pages