Tuesday, November 22, 2005

Tanggungjawab makin bertambah….

Sabtu 19 November 2005...hadiri mesyuarat JIM Negeri Terengganu sesi 2005/2007 yang pertama di SRIAAD. Hadir lewat setengah jam kerana bersama isteri dan anak-anak yang sedang dibawa bercuti ke Awana Kijal…memang dirancang awal supaya mereka ada masa denganku…memandangkan tanggungjawab kerja dalam waktu terdekat ini yang semakin bertambah..tak pasti boleh bercuti lama lagi tidak selepas ini…tambahan lagi 20 Nov Ahad nak ke Kota Bharu…meeting Air Kelantan..satu lagi rezki perniagaan yang perlu dijayakan…mudah-mudahan permulaanku di Bandaraya Islam yang pertama di Malaysia itu..berjaya dan terus diberkati inshaAllah.

Bila ditanya oleh YDP Terengganu yang baru, Hj Abas Sahat, didalam mesyuarat tersebut“..enta nak pegang Biro apa akhi…ana bagi enta choice…Belia or Remaja?”….susah jugak nak jawab tu pasal kedua-duanya begitu dekat dihatiku…belia sudah ku dekati sejak aku kembali ke Malaysia mulai Januari 1995 dan diteruskan dengan Usrah Profesional Muda (ProMuda) dan KARISMA bersama JIM Dungun bila aku mula bertapak di Paka, Terengganu mulai Jun 2003.…remaja pula mula kudekati sejak bermula dengan kelas tuisyen Prinsip Akaun untuk 6 orang pelajar SM Seri Paka pada bulan Jun 2004..bertambah lagi dengan komitmen dakwah di SM Paka mulai Feb 2005 dan SM Teknik Dungun mulai Mei 2005…masih baru..

Berat hati juga nak jawab kerana memikirkan tanggungjawab ini. Tetapi bila mengenangkan kehidupanku telahku wakafkan untuk dakwah, jawapanku pada beliau…”Bagi ana pegang remaja akhi…”. Tanpa lengah, terusku koordinasi bersama YDP JIM Kemaman & KT yang turut hadir di dalam mesyuarat serta sms kepada Pengurus KRJ Kemaman dan KT ….kita akan adakan Muzakarah Pembangunan Remaja JIM Tganu pada hari Sabtu 17 Disember 2005 ini inshaAllah…mesyuarat pertama JKPR pertama pada hari Sabtu 26 November 2005 ini akan memperincikan lagi muzakarah nanti…inilah cara biasa ku….perlu pantas menyusun demi tanggungjawab yang semakin bertambah…Ya Allah! Bantulah hamba-Mu ini mendapatkan syurga-Mu!

0 comments:

Pages