Thursday, August 16, 2012

Agihan PSR di Kg Lubuk Lesung

Alhamdulillah semalam telah diadakan satu majlis ringkas penyerahan sumbangan Ramadan dan hari raya kepada 32 orang penerima sumbangan di Dewan Kg Lubuk Lesung dekat Padang Kubu di bawah DUN Kijal. Program ini dilaksanakan dengan kerjasama JK Masjid dan JKKK di sini. Turut hadir dan mempengerusikan majlis ialah Pengerusi JKKK Encik Ibrahim.


Seramai 22 warga emas dan ibu tunggal serta 12 anak yatim telah menerima sumbangan PSR ini. Ini adalah program pertama IKRAM Kemaman di kampung yang mempunyai penduduk sekitar lebih 600 orang ini. Ianya merupakan sebuah penempatan penduduk yang mula dibina pada tahun 1990. Sebelum ini mereka tinggal di kawasan yang selalu dilanda banjir iaitu di Kg Pelantoh dekat sini juga.






Kebanyakan penduduk bekerja sendiri menoreh getah dan mengusahakan kebun kelapa sawit. Sekolah yang berhampiran ialah SK Padang Kubu, SK Seribandi 2, SMK Seribandi dan SMK Air Putih.



Encik Ibrahim di dalam ucapan beliau mengucapkan terima kasih daun keladi kepada pihak IKRAM yang sudi berkunjung ke kampung ini. Beliau juga bersedia untuk mengadakan program-program lain selepas ini. Beliau yang bekerja sebagai seorang kontraktor adalah juga YDP PIBG SMK Air Putih serta mengenali Hj Zameran (Mantan YDP IKRAM) dan Ustaz Mazlan Ahmad (YDP IKRAM sekarang).



Semoga interaksi kita bersama di dalam bulan Ramadan akan terus diberkati Allah SWT dengan program-program berikutnya selepas ini.

0 comments:

Pages