Thursday, October 27, 2005

22 Ramadhan....adik-adik remajaku 2

...alhamdulillah program hampir setiap minggu berusrah bersama adik2 remaja SMTD ini berjaya dilangsungkan ke hari ini 26 Oktober 2005...setelah 6 bulan. Abg berkongsi dengan mereka harapan abg untuk manfaatkan baki ramadhan yang paling istimewa ini dan cuti persekolahan yang bakal menjelang..dicadangkan supaya adik2 abg seramai lebih kurang 35 orang ini menyertai program2 musim cuti sekolah anjuran KRJ Daerah mahupun di peringkat nasional :

1) XPDC Mendaki Gunung Tebu, Besut 17-18 Nov (KARISMA/KRJ Dungun)
2) X-REK (Ekspedisi Remaja Kental), 23-26 Dis (KRJ Pusat)
3) Perkhemahan Remaja KRJ-KERSANI di Segamat
4) Madrasatul Hayaah KRJ-KERSANI di Segamat

Mudah2an semangat awal mereka ini berterusan hingga ke penyertaan ke salah satu program2 yang disediakan..inshaAllah. Kak Jah, guru penasihat, juga menambahkan dengan kata2 motivasi beliau supaya mereka akan menggunakan segala ilmu dan didikan yang dipelajari utk membimbing rakan2 tingkatan 4 yg baru di permulaan sesi persekolahan 2006 nanti..bagi yang lepasan SPM 2005 pula, teruskan bersama KRJ-KARISMA!

Sempat juga kuedarkan brosur KRJ bersama borang keahlian KRJ..."nanti dapatkan sokongan mak ayah, then pulangkan semula pada abg.." kataku pada mereka.

Pertemuanku diakhiri dengan majlis iftar bersama mereka di dewan sekolah...ustaz dan guru2 warden telahpun menungguku....makan nasi ayam kali ni..YES!

p/s lepas ni ke SM Teknik Kemaman pula...dijemput malam ini utk mengisi program qiamullail mereka inshaAllah...500 org pelajar menunggu..terima kasih Ust Idris, Ustaz Mazlan dan Hj Zameran kerana sudi bersamaku dan akh khairudin...jumpa di sana!

0 comments:

Pages