Sunday, July 29, 2012

Sumbangan PSR di Pejabat-pejabat

Alhamdulillah kita sudah memasuki minggu kedua Ramadan. Semoga momentum peningkatan taqwa diteruskan dengan melipatganda amal-amal soleh di bulan yang mulia ini. Di antara amal soleh yang sangat dituntut ialah menginfakkan sebahagian harta untuk tujuan memberikan makan orang yang berpuasa dan sedekah kepada fakir miskin dan anak-anak yatim.

Bagi tujuan menambah dana sumbangan PSR, fasa seterusnya ialah kempen sumbangan di pejabat-pejabat dan sekolah-sekolah.

Antara yang terawal menyahutnya ialah kakitangan sebuah syarikat perkhidmatan penyelenggaraan loji Petronas di Kerteh iaitu Science-Tech Solutions Sdn Bhd. Mereka telah memberikan komitmen untuk bersama menyumbang bagi menjayakan PSR julung-julung kali ini di Kemaman.



PSR juga telah menerima kebenaran untuk mengutip sumbangan di salah sebuah anak syarikat Petronas di Kerteh. InshaAllah Pengerusi Jawatankuasa Khidmat Masyarakat IKRAM Kemaman, Saudara Abdul Rahman Mohd Razali akan mengetuai usaha-usaha ini.

Moga lebih ramai yang tampil menyertainya agar masyarakat mendapat limpahan tarbiah Ramadan iaitu menanam sifat dermawan di dalam jiwa masing-masing.




0 comments:

Pages